Творчий звіт вчителя
Чотирирічна початкова освіта розглядається як перший ступінь нової одинадцятирічної школи, перед якою ставляться завдання, що відповідають світовим тенденціям розвитку освіти. На початковому ступені освіти відбувається становлення особистості молодшого школяра, виявлення і розвиток його здібностей, формування уміння і бажання вчитися, оволодіння елементами культури мови та поведінки.
Протягом усього періоду навчання реалізується принцип безперервної мовної шкільної освіти в галузі вивчення іноземних мов, що відповідає сучасним потребам особистості та суспільства. При навчанні читання на початковому етапі важливо навчити школяра правильно читати, тобто навчити його озвучувати графеми, витягувати думки, тобто розуміти, оцінювати, використовувати інформацію тексту. Ці вміння залежать від того, з якою швидкістю читає дитина. Під технікою читання ми розуміємо не лише швидке і точне співвіднесення звуку і букви, але і співвіднесення звукобуквенної зв'язки із смисловим значенням того, що дитина читає. Саме високий рівень оволодіння технікою читання дозволяє досягти результату самого процесу читання - швидкого і якісного вилучення інформації. У процесі формування навичок читання необхідно подолати масу труднощів.
Перш за все, це труднощі, пов'язані з оволодінням технікою читання, яка передбачає засвоєння системи графічних знаків, відмінних від рідної мови, формування навички звуко-буквених і буквено-звукових співвідносин, синтагматичного читання. Становлення рецептивного досвіду здійснюється успішніше, якщо воно підкріплюється продуктивною діяльністю, тому рекомендується навчати дітей двома варіантами коду: письмового та друкованого. Необхідно ретельно працювати над технікою читання вголос, оскільки навчальні дії формуються спочатку у зовнішній промови, а потім переводяться у внутрішній план. Важливо швидше підвести до етапу цілісного сприйняття блоків слів, інакше послівно читання буде гальмувати розуміння змісту. Цьому сприяє читання по синтагма, що розширює "поле читання", тобто одиницю сприйняття. Оволодіння технікою читання супроводжується розумовою роботою за смисловим розпізнанню зорових форм, значить необхідно навчати техніці читання на знайомому матеріалі з елементами новизни.
Із свого досвіду хочу наголосити , що велику трудність викликає читання голосних, поєднань голосних і приголосних деяких, що читаються по-різному в залежності від положення в словах. Наприклад, man-name, day-rain, this-think, pencil-cat, Geography-garden, window-down. При навчанні читання учнями повинні бути засвоєні основні правила читання, до яких слід віднести: читання голосних під наголосом у відкритому і закритому складах і перед "г"; читання поєднань голосних ee, ea, ay, ai, oy, oo, ou, ow; приголосних c, s, k, g, ch, sh, th, ng, ck і таких поєднань, як-tion,-sion,-ous,-igh.
Учнів слід навчити читати слова, які пишуться по-різному, а читаються однаково: sun-son, two-too, write-right, sea-see та ін
У той же час багато слів в англійській мові читаються не за правилами, що в цілому прирікає учнів на заучування надмірно великої кількості правил читання та виключень із них, а також на багаторазове повторення навчального матеріалу.
На своїх уроках навчання читання слів я здійснюю:
- На основі слів з аналогічним звуком, що читаються за правилами. Слова, що не піддаються цьому правилу, але з тим же звуком, включаються в ряд цих слів, наприклад duck, run, jump, son, mother;
- З використанням часткової транскрипції з виділенням відповідних букв, що передають цей звук, наприклад [u:]: too, school, fruit, ruler, blue, two, do;
- З використанням повної транскрипції, наприклад autumn ['o: tm], daughter [' dota];
- За аналогією, наприклад, діти вміють читати слова right, night, їм потрібно прочитати нове слово light. (Для правила мало слів, а встановити асоціацію потрібно). Або brought-thought, ring-bring, drink-think. У цьому випадку можна використовувати дошку і здійснювати заміну літери, яка змінює значення слова: sing, змінюється перша буква на r - ring, приписується буква b - bring. У всіх випадках бажано, щоб першими читали діти, щоб учні читали усвідомлено; на основі читання за вчителем або диктором слів. У цьому випадку оволодіння читанням таких слів відбувається на основі імітації.
Далі учні приступають до читання словосполучень і пропозицій і, отже, до правильного їх оформлення.
Навчання англійській мові у 1-му класі загальноосвітніх установ у недавньому минулому, як правило, переносилося на більш пізні терміни (на друге півріччя першого класу і навіть на другий клас) з причини того, що в першому класі проводиться навчання школярів рідної алфавітом і читання рідною мовою, вся робота на уроці іноземної мови будується на усній основі з акцентом на ігрову мотивацію учнів. І навіть в інтегративному курсі "Раннє навчання англійській мові засобами мистецтва (музики і театру)", розрахованому на дітей семи років (першого року навчання у школі), ввідно-фонетичний, несвідомо-імітативний курс з елементами логопедичної корекції та профілактики проводиться в першому півріччі , а ігри в режимі "літера-слово" вводяться лише з другого півріччя.
Звітний період з 2011 по 2015 рік
За цей період було виконано таку роботу:
1. Навчально-методична:
• Тема, над якою працює вчитель: «Читання на уроках англійської мови». Особливу увагу зосереджено на використанні проектних технологій під час викладання у початкових класах. Нестандартні форми роботи з текстами допомагають підвищити мотивацію учнів, що, в свою чергу, веде до покращення засвоєння знань. Складено посібник для читання учнів 1-го класу.
• Відкриті уроки:
- “Home, sweet home” у 4-А класі, 2014 р.
- «Professions ” у 2-Б класі, 2014 р.
- «A day at school» у 1-А класі, 2015 р.
- “City” у 3-Б класі, 2015 р.
- “Family” у 1-Б класі, 2015 р.
- “Food” у 3-В класі, 2015 р.
- До даних уроків складено презентації «Family» «Food» та невеличкі фільми за участю учнів 1-А та 3-Б класів. «I have got a…» « In the city»
2. Результати роботи:
• Навчальна робота в 2013-2015 н.р. демонструє якісне підвищення рівня роботи вчителя порівняно з попередніми роками.
3. Позакласна робота:
• Учні під керівництвом вчителя постійно приймають участь у шкільних олімпіадах , всеукраїнських конкурсах «Greenwich» та «Puzzle Time»та конкурсах читців, посідаючи призові місця.
• У рамках тижнів англійської мови по паралелям учнів щороку проводяться наступні заходи:
1 класи – конкурс віршів з англійської мови. Учні Новікової О.В. посідали призові місця у 2015 (3 місце), 2013 (1 та 2 місця) роках.
3 класи – конкурс КВК з англійської мови (1 місце) у 2015році.
4 класи – конкурс країнознавчих газет (2014 рік).
• З 2010 року учні 2х – 4х класів ОНВК №263 приймають участь у всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч». Учні під керівництвом Новікової О.В. займали призові місця та отримали сертифікати та призи.
• У 2013 році учні 3х – 4х класів ОНВК №263 вперше прийняли участь у конкурсі англійської драми серед шкіл з поглибленим вивченням англійської мови на базі Чорноморського ліцею. У цьому конкурсі приймали участь діти різних вікових категорій. Учні ОНВК №263 посіли 4 місце з драмою «The Seed» під керівництвом вчителя Новікової О.В. у драмі приймали 6 учнів3- 4-х класів.
У 2014 році учні 3х – 4х класів ОНВК №263 прийняли участь у конкурсі англійської драми серед шкіл з поглибленим вивченням англійської мови на базі Чорноморського ліцею. У цьому конкурсі приймали участь діти різних вікових категорій. Учні ОНВК №263 посіли 3 місце з драмою «Little Red Riding Hood» під керівництвом вчителя Новікової О.В. у драмі приймали 5 учнів 4-х класів.
• У 2014 та 2015 році учні 3х – 4х класів ОНВК №263 вперше прийняли участь у всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Пазл», результати якого будуть відомі пізніше.
• Крім того, у класах, де викладає вчитель, проводилися позакласні заходи та свята з англомовною частиною, а також свята повністю організовані вчителями англійської мови. Серед них:
- Свято англійської мови у 1-В та 1-Б класах (2013 р).
- Спектакль «Аладін» у 2-Б та 2-В класах (2014 р).
- Свято «Погода в англомовних країнах» у 3-В класі (2013р.)
- Свято «Хелоуін» у 4-А класі (2013 р).
- Свято «Хелоуін» у 3-Б класі (2014 р).
- Свято «Матері» у 1-Б класі(2015р.)
- Свято Англійської абетки у 1-А, 1-Б, 1-В класах (2015р.)
- Свято «Весна» у 3-Б та 3-В класах (2015р.)
та інші.
4. Розвиток навчально-технічної бази кабінету.
Вчитель Новікова О.В. постійно розвиває навчально-технічну базу кабінету англійської мови. У кабінеті багато наочних матеріалів (плакати, тематичні картки, ігри з англійської мови). Крім того у своїй роботі вчитель постійно використовує комп’ютер та телевізор.
5. Виконання програм та іншого педагогічного навантаження.
Навчальні програми у класах, де викладає вчитель, виконуються вчасно та повністю.