Основні форми інтенсифікації уроку англійської мови

22.11.2015 20:36

Під інтенсифікацією навчання ми розуміємо підвищення продуктивності навчальної праці вчителя та учня в кожну одиницю часу.

           У сучасній школі застосовуються різноманітні форми навчання - уроки, практикуми, факультативні заняття, екскурсії, семінари, співбесіди, консультації, конференції, лекції, домашні завдання.

           Характерною особливістю вдосконалення форм навчання на даному етапі є прагнення вчителів до застосування різноманітних видів уроків у загальній системі вивчення певного розділу або теми. При чому у найбільш досвідчених вчителів складається свій методичний почерк, який дозволяє їм максимально розкрити сильні сторони своєї майстерності і за рахунок різноманітності форм активізувати пізнавальну діяльність учнів.

          Інтенсифікація навчального процесу вимагає пошуку та використання нових форм, методів та технологій викладання й навчання, засобів підтримки в учнів інтересу до матеріалу і активізації їх пізнавальної діяльності. Нині українська школа активно реформується. Ці зміни особливо значні в системі мовної освіти. Зміст викладання англійської мови як системи знань, умінь та навичок має сприяти розвитку мовних компетенцій учнів, формуванню світогляду, моралі та поведінки, готуючи до життя в багатокультурному суспільстві.

           На мою думку однією з актуальних проблем сучасної методики викладання іноземних мов є організація навчання дітей різних вікових груп за допомогою ігрових форм. Але ігри не замінюють інші форми і види роботи на уроці, а тільки доповнюють їх, допомагають розвивати мовленнєву компетенцію. Тому упровадження досвіду спрямоване на використання ігрових форм роботи як засобу формування комунікативної компетенції школярів.

              Щоб кожна дитина приймала якомога активнішу участь у навчальному процесі, вчитель часто використовує групову та парну роботу. Кожній групі пропонуються диференційовані завдання. Перед такою роботою діти отримують чіткі інструкції та конкретні завдання. Під час виконання завдання приділяється увага кожній парі, учні підбадьорюються, фіксуються серйозні помилки.

              На початковому етапі навчання часто використовую ігри на уроках, загадки, прислів’я,  вікторини,  рольові ігри. Для учнів рольова гра – це ігрова діяльність, у якій вони беруть на себе певні ролі і виконують  їх. Навчальний  характер цієї діяльності діти не усвідомлюють. Гра допомагає згуртувати колектив, залучити до діяльності сором’язливих і несміливих  дітей.

               На уроках діти охоче співають англійські пісні, грають в рухливі ігри, беруть участь у фізкультхвилинках. Чарівною паличкою на уроках у молодших школярів є іграшки, які викликають велике захоплення дітей. Діти  залюбки подорожують з улюбленими іграшками, розповідають їм про свої родини, школу, клас, діляться враженнями про погоду, навчальні предмети та близьких друзів. Діалоги на уроці часто розігруються у формі телефонних розмов із використання іграшкових телефонів. Вчитель «телефонує» одному із учнів. Розмова передбачає зв’язок з темою  уроку. Дітям подобається виконувати такі завдання, вони  відчувають увагу педагога і товаришів до себе, отримують задоволення, радість від того, що роблять